Afgelopen vrijdag vond de workshop ‘De macht van de (sociale) media’ plaats bij onze gastheer Hobaho in Lisse. Aanwezig waren ruim twintig bollenondernemers die in een ochtend nader kennis maakten met de onderwerpen pers, public relations en promotie.

Tijdens het welkomstwoord gaf dagvoorzitter Esther den Hertog aan dat steeds meer bollenondernemingen te maken hebben met de pers. Daarnaast zijn er afgelopen jaar opmerkelijk meer bollenbedrijven actief en enthousiast aanwezig op de sociale media.

Sanne Boswinkel, journaliste en nieuwslezers bij RTL Nieuws vertelde aan de hand van praktijkvoorbeelden (die onder andere vanuit de zaal werden aangereikt) de do’s en dont’s in de omgang met pers. Daarnaast gaf zij tips over hoe je ervoor kunt zorgen dat je positief in het nieuws komt. Sabine Hertogh van Buro Bollenstreek behandelde de basics van public relations en gaf een inspiratiesessie over social media. Uit de reacties van de zaal bleek dat het onderwerp volop leefde. Ook na afloop, tijdens een informele lunch, werd uitgebreid nagepraat over alle kansen en mogelijkheden.

Foto’s van de workshop staan op onze Facebookpagina.

Voor de Basis Perslijst Bollenstreek en opgeven voor de rubriek In de spiegel kunt u mailen naar info@flowerscience.nl.