Bart Siemerink (Directeur) en Tom Schreuder (Commercieel Directeur) vertellen de deelnemers van het Flower Science Café hoe zij een bezoekers aan Keukenhof een beleving verkopen.

Elk jaar bezoeken ruim een miljoen mensen Keukenhof. Zij verlangen naar een voorjaargevoel en willen genieten van kleuren en geuren en passende evenementen. Belangrijk is dat de bezoeker zo min mogelijk ergernissen tegenkomt tijdens het bezoek. Een goede infrastructuur, horeca en voldoende toiletten zijn daarom investeringen waard. Ook wil de consument realtime zijn beleving delen met de wereld. Keukenhof heeft daarom een glasvezelnetwerk in het hele park aangelegd. Want met de foto’s van de bezoekers van vandaag, wordt de bezoeker van morgen getriggerd.

Tijdens de paneldiscussie kwamen onder andere de “Nederlandse” Keukenhof in China, het nationaal erfgoed én wat ondernemers zelf kunnen doen om in te spelen of aan te sluiten bij de beleving van Keukenhof. Na afloop werd druk verder gepraat en natuurlijk gespeculeerd op welke beroemdheden dit jaar Keukenhof zullen vereren met een bezoek. Vanaf donderdag 22 maart tot en met 3 mei 2018 is Keukenhof open voor het publiek.